Priemerné denné teploty sú už dostatočne vysoké na to, aby ste mysleli na prezúvanie pneumatík. Zimné pneumatiky môžete vymeniť aj skôr ako 31. marca. Veľmi skorému prezúvaniu odporuje fakt, že marcové počasie je značne nevyspytateľné. Dlho odkladať výmenu pneumatík alebo pneumatiky neprezúvať nie je tiež správnym ťahom.
Skladovanie základ pohodlnej jarnej výmeny
Niektorých šoférov prekvapí zlý stav pneumatík po zime. Veľmi dôležité je, aby ste vždy pred uskladnením pneumatiky očistili. Okrem toho je nutné pneumatiky správne skladovať. Prostredie, v ktorom pneumatiky uložíte, má by tmavé, suché, čisté s teplotou od 5 do 20 stupňov. Pozor na slnečné žiarenie a chemické látky alebo oleje. Pneumatiky s ráfikom zaveste na stenu na háky alebo uložte do políc nad seba. Pneumatiky bez ráfika uložte vedľa seba. Počas skladovanie si na pneumatiky občas spomeňte a pootáčajte ich. Aj najlacnejšie pneumatiky vďaka starostlivosti vydržia dlho.
Zimné pneu patria do chladu a letné do tepla
Zimné a letné pneumatiky sú vyrobené z odlišných zmesí. Vďaka odlišnému zloženiu dokážu odolať mrazom alebo naopak horúcemu počasiu.
Zimné pneumatiky sú o niečo mäkšie, aby lepšie priľnuli k vozovke počas mrazov alebo v čase, kedy je vozovka zamrznutá. Sú nielen mäkké, ale tiež pružné, ich drážky výborne odvádzajú sneh. Vďaka zimným pneumatikám prejdete bez rizika po snehu a nedostanete šmyk na ľade. Samozrejme, že v extrémnych podmienkach je nutné použiť reťaze na SUV 4×4 či iný typ reťazí. Ani silné SUV alebo offroad si s prudkým stúpaním v snehu neporadia.
Letné pneumatiky sú tvrdšie ako zimné. Musia odolávať rozpálenému asfaltu i vysokým teplotám počas státia na parkovisku. Konštrukcia letných pneumatík istí vašu bezpečnosť počas prudkého dažďa. Dezén znesie návaly vody bez zaváhania a obáv z aquaplanningu.
Z uvedených informácií jasne vyplýva, že odlišnosť sezónnych pneumatík je základom bezpečnosti za daného počasia. Ak na jar neprezujete, hrozí vám viacero rizík.
Čo sa môže stať v lete na zimných pneumatikách
V lete na zimných pneumatikách môžete kedykoľvek stratiť kontrolu nad riadením. Extrémne teploty im dajú tak zabrať, že sa veľmi rýchlo znehodnotia i ojazdia. Okrem toho riskujete tieto nepríjemnosti:
- Predĺženú brzdnú dráhu
- Zlú ovládateľnosť v zákrute
- Riziko šmyku pri silnom daždi
- Vysoký odpor a s tým spojenú hlučnosť
- Zvýšenú spotreba okolo 10 %